Uhiuus neljanda põlvkonna Korando on üheaegselt värske ja nüüdisaegne linnamaastur, mis säilitab oma praktilisuse pereautona. Lisaks suurepärasele mahutavusele suudab see järel vedada ligi kahetonnist haagist. Tänu uuele kerekonstruktsioonile ja erinevatele juhiabisüsteemidele on Korando turvalisus tipptasemel.
Uue Korando salongist peegelduvad vastu tänapäevane stiil ja kvaliteetsed viimistlusmaterjalid. Muljetavaldava meeleolu loovad metallikrõhutusega detailid, suur 9-tolline LCD-ekraan TomTomi navigatsiooni ning eelseadistatud Android Auto ja Apple CarPlayga, stiilsed valgustuse värvilahendused ja luksuslikud nahkistmed.
2016. aastal esitles SsangYong SIV-2 proovimudelit, mille stiilsed ja moodsad jooned on peaaegu täielikult üle võetud uue Korando kujundusse. Uus disain on vastavuses SsangYongi praeguse filosoofiaga, mida nägime esimest korda praeguses Rextonis.
Välimõõtudelt on 445 cm pikk ja 187 cm lai Korando eelmisest mudelist 4 cm pikem. Auto kõrgus on 162 cm, mis on eelmisest 5,5 cm vähem. Olulisim mõõt on 267,5 cm teljevahe, mis on võrreldes eelmise mudeliga 25 mm rohkem. Osava ruumikasutuse tulemusena on salong avaram kui põhikonkurentidel. Piisavalt ruumi on ka uues armatuuris – näiteks kindalaegas mahutab hõlpsasti 10,5” ekraaniga sülearvuti.
Üldmulje on endisest laiem ja madalam, mis on saavutatud horisontaalsete disainijoontega. Küljepealt vaadatuna on Korando kere noolja kujuga, mis lisab välimusele efektsust. Kaasaegset varustust esindavad LED-tagatuled ja küljepeeglite LED-suunatuled. Lisavarustusena on saadaval ka LED-sõidutuled ning LED-esiudutuled.
SsangYong Korando salong mõjub kui hüpe tulevikku. Kasutatud on kvaliteetseid materjale, mis pakuvad silmailu ja on ka katsudes mõnusad. Suurt rõhku on pandud meeleolu loomisele ja tervik on võrdne SsangYongi lipulaeva, Rextoniga.
Salong on ülimalt juhisõbralik, mis tähendab head ergonoomiat, näidikute ja muude süsteemide kerget käsitsemist. Näidikuploki paneeli saab väikese lisaraha eest vahetada futuristliku 12,5” digitaalnäidiku vastu. Samamoodi saab lisada ka meeleoluvalguse, mille valikus 34 erinevat värvilahendust.
Armatuurlaua keskel on kasutajasõbralik puutetundlik ekraan. Baasvarustustasemega mudelil Crystal on see 8” ja kallimal mudelil Quartz 9”. Ekraani saab lihtsalt ühendada nutitelefoniga ja tagurduskaamera kuulub mõlema mudeli baasvarustusse. Quartzil on lisaks ka navigatsioonisüsteem.
Autojuhi mugavusele on erilist tähelepanu pööratud. Uuel juhistmel on kolm mugavustaset, mis sobituvad juhi kehaga, pakkudes ka head külgtuge. Lisavarustuse nimekirjast leiab nahksisu, elektriistmed ja isegi ventileeritavad istmed. Juhi mugavust lisab ka käetugi, millel on 60 mm seadistusruumi. Sõidumugavust lisab veelgi soojendusega rooliratas.
Taga on reisijatel rohkem jalaruumi ja avarust kui Kia Sportage’is, Nissan Qashqais või Peugeot 3008-s. Reguleeritavad tagaistmed kuuluvad baasvarustusse. Sõidunaudingut lisab madal müra- ja vibratsioonitase, mille nimel on tehtud palju tööd. Lisaks on logaritesse paigaldatud müratõkestavat materjali ja piilarid on täidetud vahuga.
Osava ruumikasutuse tulemusena on salong avaram kui põhikonkurentidel ning sama kehtib ka 551-liitrise pakiruumi kohta. Piisavalt ruumi on ka uues armatuuris – näiteks kindalaegas mahutab hõlpsasti 10,5” ekraaniga sülearvuti.
SsangYong Motor Company on Lõuna-Korea vanim autotootja ja on juba 65 aastat spetsialiseerunud maasturite tootmisele. Vähesed teavad, et Euroopa autotootjatest on pikem kogemus maasturitega vaid Land Roveril. Lõuna-Korea suuruselt neljas autotootja ei ole sajatuhandese aastatoodanguga globaalses mõttes suurtootja, kuid on uute mudelite toel kiirelt kasvamas. Korando nelikveosüsteem optimeerib jõujaotuse esi- ja tagarehvide vahel, tagades parima pidamise ja sooritusvõime. Nelikveolisel mudelil on ka 50/50 lukustatav nelikvedu, mida saab kasutada kiirusel kuni 40 km/h.
1,5-liitrise bensiinimootori võimsus on 163 hj, suurim pöördemoment 280 Nm. Bensiinimootor on saadaval 6-käigulise manuaal- või automaatkäigukastiga. 1,6-liitrisel diiselmootoril on võimsust 136 hj, suurim pöördemoment aga 324 Nm. Diiselmootorile on saadaval 6-käiguline automaatkäigukast.
Automaatkäigukast muudab sõitmise muretuks. Aisini valmistatud kuuekäiguline automaatkäigukast vahetab sujuvalt käike ja võimaldab head kütuseökonoomiat.
Juht saab valida kolme juhtimisrežiimi vahel (Normal, Sport ja Winter). Normal tagab sõidul säästlikkuse ja Sport rõhub sportlikkusele. Režiim Winter sobib talvetingimustesse, kui auto läheb liikvele 2. käiguga.
Kuuekäiguline manuaalkäigukast pakub parimat sooritusvõimet ja madalat kütusekulu. Kergelt ja täpselt töötav käiguvahetus annab nauditava sõidukogemuse.
SsangYong Korando turvalisust ei kiida ainult tootja: Euro NCAP testis uut autot ning andis tulemuseks maksimaalsed viis tärni. See on SsangYongile esimene kord ja Korando puhul toodi eriti esile rohkeid ja mitmekülgseid juhiabisüsteeme.
Kokkupõrketestis tunnistati raam eriti vastupidavaks, mis annab hea kaitse kaasreisijatele. Korando raam sisaldab 74% ülitugevat terast. Jäik kere parandab lisaks turvalisusele ka sõiduomadusi ja –mugavust.
Jalakäija tuvastusega autonoomne hädapidurdus süsteem
Hädapidurdus süsteemi sensorid jälgivad liikluskeskkonda. Süsteem hoiatab juhti võimaliku kokkupõrke eest ja vajaduse korral pidurdab automaatselt, püüdes vältida kokkupõrget või vähendades õnnetusest tulenevaid kahjusid.
Süsteem jälgib pidevalt sõidukiirust ja kaugust eessõitva auto suhtes ning annab vajaduse korral helisignaaliga märku liiga väikesest pikivahest.
Süsteem jälgib eesolevaid liiklusmärke. Kehtivad kiirusepiirangud ja möödasõidukeelud kuvatakse juhile näidikuplokil.
Süsteem kasutab sensoreid, et jälgida sõiduki asendit ning tahtmatut triivimist, nt autojuhi väsimuse tõttu. Avariiolukordade vältimiseks hoiatab süsteem juhti helisignaali ja teatega näidikuplokil, et juht peaks puhkepausi.
Parkimisandurid hõlbustavad auto parkimist kitsastes oludes.
Mägipidur rakendab pidurid automaatselt õige tugevusega tööle, et hoida laskumisel ühtlast sõidukiirust. Nii saab juht keskenduda vaid juhtimisele.
Isekohanduv kiirushoidik hoiab ees oleva sõidukiga eelnevalt kindlaks määratud pikivahet, vähendades või suurendades vastavalt liiklusoludele automaatselt kiirust. Lisaks aitab süsteem püsida sõidukil valitud sõiduraja keskel.
Tagurdades hoiatab süsteem juhti küljelt lähevate sõidukite eest. Automaat käigukastiga autol pidurdab süsteem vajaduse korral automaatselt avarii vältimiseks.
Garantii: 5 aastat või 100 000 km